AVNEY YESOD

כיצד לבחור אבן לריצוף חוץ-  סקירה של כל האפשרויות הקיימות

הכניסה למבנים והחצר שסביבם הן חלק בלתי נפרד מן האפקט האסתטי שלהם, ומשום כך ניתן משקל רב לעיצוב חלק זה בתהליך התכנון האדריכלי.

בחירת אבן לריצוף לחוץ היא הצעד הראשון בדרך ליצירת האווירה הנכונה שתשתלב באופן הרמוני עם שאר חלקי המבנה,הן מבחינת המראה החיצוני של המבנה והן מבחינת עיצוב הפנים שבתוך החלל. החומרים השונים והמגוונים אותם ניתן לשלב בריצוף חוץ מביאים איתם מטענים שונים של תחושות ואסוציאציות. התאמה נכונה של האבן למבנה הספציפי יכולה להביא אותו לידי שלמות מבחינה אסתטית.

 

כאשר בוחרים אבן לריצוף חוץ אין ספק כי אחד המועמדים הטבעיים הוא השיש. משטחי שיש יוצרים מראה אלגנטי ויוקרתי, ומעניקים תחושה של מבנה קלאסי. בין השאר גורמות לכך התכונות הפיזיות של השיש, שהוא חומר חלק ובעל פני שטח אחידים (אם כי ניתן למצוא דרגות שונות של גימור שיש). השיש הקלאסי הוא כמובן לבן או בהיר, אך בהחלט ישנן דוגמאות של שימוש בשיש צבעוני בתור אבן טבעית עבור ריצוף חוץ, כמו למשל שיש אדום או חום כהה. שיש לבן מתאים יותר למשטחים אשר חשופים לשמש, כיוון שהוא מחזיר בצורה המקסימאלית את קרני השמש ואינו מתחמם כמו משטחים שחורים או כהים. בנוסף לצבע הבסיסי ישנם סוגים רבים של שיש בעלי צבעוניות לא אחידה, בהם ניתן להבחין בטקסטורות שונות.

לקריאה אודות אבני יסוד -הקש כאן

 

ליצירת קשר והזמנות -הקש כאן

שיש או אבן לריצוף משטחים חיצוניים

 

שיש אינו האופציה היחידה לריצוף משטחים מחוץ למבנה. אפשרות נוספת של אבן לריצוף חוץ יכולה להיות אבן טבעית כגון צפחה, בזלת ועוד. אבן טבעית משתלבת בבתים הנמצאים בסביבה כפרית, וכמובן עם בתים אשר בנויים מאבן טבעית (או מחופים באבן טבעית מצידם החיצוני). אבן טבעית יכולה להיות מסותתת בדרגות שונות של גימור, וככל שהגימור חלק יותר כך הרושם אלגנטי יותר. סוגים מסויימים של אבן טבעית, כמו למשל צפחה, יכולים להיות בעלי טקסטורות צבעוניות, אשר מאפשרות משחק של צבעים על המשטח המרוצף. סוגים אחרים של אבן לריצוף חוץ כגון גרניט, יוצרים משטח אחיד אשר יכול להיות מרשים במיוחד כאשר מדובר בריצוף של שטח גדול יחסית.