AVNEY YESOD

השימוש במרצפות שיש היה במשך שנים רבות ועודנו הדרך הטובה ביותר לרצף את משטחי הרצפה בבתים.אחת התכונות היותר בולטות של מרצפות שיש הוא בכך שהם משוות לחלל שבו הם מותקנות מראה של יוקרה ואיכות. כמו כן מרצפות שיש ניתנות לניקוי בצורה יחסית קלה ורוב החומרים אינם משאירים עליהן כתמים. גם בכל הנודע לסוגיית עלות, מרצפות שיש הם הפיתרון הטוב ביות שניתן למצוא כיום. המבחר הרב של מרצפות שיש מאפשר כמעט לכל אחד ואחת למצוא את הצבע, הגוון והגודל שתואם לטעמם האישי. כמו כן במקריה של שיפוץ תמיד ניתן למצוא מרצפות שיש מאותה הסדרה על מנת להחליף או להרחיב את השטח המרוצף. השיש גם מוכר לרוב בעלי המקצוע ואיננו מצריך לימוד והתנסות על חשבון הצרכן. מי שמרצף בשיש יכול לשון בשקט ולהיות רגוע מפני כל מיני תופעות שאופייניות לכל מיני חומרי גלם חדשים שמשמשים כתחליף לשיש. אמנם כיום יש מגמה של לעבור לפרקטים ולשטיחים, אבל בכל מה שקשור לניקיון, אריכות ימים ואמינות לאורך זמן, אין כמו השיש.
שיש איטלקי
המושג שיש איטלקי במקור התייחס לפריטי שיש שמקורם באיטליה. ברוב המקרים היו אלו מרצפות ואריכי שיש שגם נחצבו באיטליה וגם לוטשו ועובדו באיטליה. במשך ששנים נחשב שיש לשם דבר בכל מה שנוגע לאיכות המוצר. כל מי שרצה להגדיר את מוצרי השיש שלו כאיכותיים היה מכנה אותם כשווי ערך לאותו שיש איטלקי. כיום, כבר נהוג לכנות שיש איטלקי כל מוצר משיש שאיכותו היא ברמה הגבוה ביותר. המושג "איטלקי" מתייחס לכל מה שמוגדר איכותי בתחום השיש. ביו השאר מתייחס המושג גם למם הטוב של האיטלקים בכל מה שקשור לעיצוב. עדיין נהוג לייבא מאיטליה פסלים משיש ע"פ הזמנה אישית.
שיש סיני
בימים אלו, כשלכל מוצר יש תואם סיני, יש גם מה שמכונה שיש סיני. בניגוד למוצרי שיש איטלקי, שנחשבים לאיכותיים ביותר, יש את מוצרי השיש הסיני שנחשבים כפחותים במקצת. המושג שיש סיני מתייחס למוצר השיש שמקורם בסין ורמת הגימור שלהם ירודה במקצת. ברם, המחיר של אותם מוצרי שיש סיני הינו בהתאם ולכן לעיתים משתלם לרכוש אותם. בעיקר דברים אמורים לגבי מבנים מסחריים, שבהם שיש איכותי איננו בגדר חובה. חשוב לציין כי מחיר השיש בכלל נמצאים במגמת ירידה וכי הפער בין סוגי השיש השונים הולך ומצטמצם כל העת. המשך תהליך הגלובליזציה מן הסתם יסייע לצמצם עוד יותר את הפערים.

מאמר נוסף באתר שלנו