AVNEY YESOD

מי שבונה בית חדש או מעצב מחדש את ביתו לבטח בודק את כל אפשרויות העיצוב העומדות בפניו, לרבות אלה הקשורות לריצוף הבית עצמו, החדרים והשבילים המובילים אליו.

אנשים רבים מחפשים פתרונות ריצוף מיוחדים ומקוריים על מנת שהבית שלהם יהיה ייחודי ומיוחד. אחת האפשרויות לכך היא ריצוף באמצעות אבני פסיפס.מדובר במלאכת מחשבת של ממש, שמתחילה עוד בשלב התכנון והעיצוב של התמונה או הדוגמא, בחירת האבנים המתאימות ביותר וכמובן ביצוע העבודה הלכה למעשה. כיום אפשר לבחור בין עיצוב בצורת פסיפס לבין שימוש באבנים טבעיות ובכל בחירה יתקבל מראה שונה.

עבודות מוזאיקה החלו אט אט להיכנס לעולם הבנייה והעיצוב אחרי שבעיקר אפשר היה לראות שימוש בהן במקומות ציבוריים שבהם היה דרוש עיצוב יוקרתי או מפואר – בתי כנסת, בתי מלון או כל מקום אח שהמראה היוקרתי היה דרוש בו. כיום אט אט מבינים אנשים רבים את הפוטנציאל שיש למראה של מוזאיקה גם בבתי המגורים הפרטיים ולכן בוחרים בשילוב של עבודת פסיפס שתהפוך את העיצוב כולו למיוחד, מקורי, ייחודי ויפה במיוחד. את הדוגמא יוכלו לבחור בהתאמה מלאה לרצונות או ההעדפות שלהם וכך העיצוב והפסיפס ישקף את הטעם האישי של מי שגר בבית.

איך מבוצעות עבודות מוזאיקה?

חשוב לדעת שאת העבודות האלה יכולים (וכדאי שיבצעו) אנשי מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלהם. הם יידעו להסביר בדיוק מה תהליך העבודה, איך לבחור את הדוגמא המתאימה וכמה זמן אורך התהליך. הם יוכלו לספק דוגמאות של עבודת פסיפס שעשויה להתאים ללקוח זה או אחר על פי ההתרשמות שלהם מההעדפות או מכיוון החשיבה שלו. חשוב מאד לדעת מה סדר הפעולות הדרוש באתר העבודה עצמו, אילו שכבות מונחות קודם לכן ואילו בשלבים מאוחרים יותר. הנחת אבני פסיפס יכולה לארוך לא מעט זמן, שכן לעיתים קרובות יהיה מדובר באבנים קטנטנות שצריך לדעת בדיוק היכן המקום של כל אחת.

יחד עם זאת – אין ספק שהסבלנות וההמתנה תהיינה משתלמות ובסופו של דבר תתקבל תוצאה מרהיבה ומיוחדת. אי אפשר יהיה להתעלם מעבודת הפסיפס שבאזור ואנשים רבים יבחרו להתעכב לידה, להתרשם ולהתפעל מהיופי שלה ומהתוספת שהיא מוסיפה לעיצוב כולו ולמראה הכולל של המבנה שלבטח היה שונה ופחות יפה בלעדיה.

עיצוב מוזאיקה מאבני פסיפס ואבנים טבעיות

הבחירה בין אבן טבעית לבין אבן פסיפס צריכה להתקבל במשותף על ידי הלקוח ואנשי המקצוע על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר וזו שתיתן את העיצוב המרהיב והמיוחד ביותר. כיום אפר לעצב באופן אישי את התמונה או הדוגמא של הפסיפס הסופי וכך יכול כל לקוח להפוך את עבודת הפסיפס לאמירה אישית שלו, להקדשה לבני משפחתו או לבטא בה השקפת עולם או מסר. הפסיפס יהיה ייחודי ומיוחד ואנשים רבים ירצו לחקות את ההצלחה ולהכניס את הייחוד גם לבית שלהם.