AVNEY YESOD

זוהי אחת המגמות המשמעותיות ביותר בתחום העיצוב כיום, ובשנים האחרונות ניתן לראות אותה ביותר ויותר חצרות, גינות ואזורי גישה בישראל. הכוונה היא לאבני מדרך, אחת המילים האחרונות בתחום העיצוב כיום. אז באילו אבנים מדובר? מהם היתרונות שלהן? ואיך מעצבים נכון באמצעותן?

קווים לדמותן של אבני המדרך
אבני מדרך, כפי שניתן להסיק משמן, נועדו למטרה מרכזית אחת: לסמן שביל או נתיב הליכה עליהם יוכל לדרוך האדם. בפועל, אבני המדרך משמשות "להוביל" את האדם בין נקודות העניין השונות הנמצאות בגינה שלו, וזאת, כמובן, בצורה האסתטית והמרשימה ביותר. מספר אבני המדרך נקבע על פי השטח העומד בגינה, כאשר בכל המקרים הדגש הוא על אבנים שגודלם מספק על מנת לאפשר דריכה נוחה, עם מרחקים שווים בין אבן לאבן.

לרוב, יגיעו האבנים באחת משתי צורות עיקריות. הצורה הראשונה היא צורת הריבוע, כשמימדים אפשריים שלה הם 40 על 40 ס"מ. צורה משמעותית נוספת היא צורת המלבן, כשגודל של 56X70 ס"מ נחשב למקובל. עם זאת, אפשרות ההתאמה או השינוי קיימת גם קיימת, מה שיוצר מגוון אפשרויות שהוא פשוט אינסופי.

אבני המדרך מגיעות כיום במגוון צבעים אפשריים, כאשר הבחירות הנפוצות הן אפור, חום, שחור או אדמדם. הגוון הייחודי שלהן הוא פועל יוצא של היווצרות מינרלים או משקעים שונים באבן, וזאת לפרק זמן של אלפי שנים. לעיתים, האבן כוללת על גביה טקסטורות ייחודיות, או אפילו צמחים מאובנים, מה שיוצר טוויסט של ממש, תורם לייחודיות ומשפר את המראה המתקבל בגינה בעשרות מונים.

אז איך מתחילים
עיצוב גינה באמצעות אבני מדרך היא מלאכת מחשבת של ממש, וכזו המצריכה תכנון ראוי, באם מעוניינים לנצל בצורה המירבית את יתרונות האבנים. המשמעות הישירה היא שאת המלאכה יש להשאיר בידיהן של חברות מקצועיות הפועלות בתחום הגינון, הריצוף או החיפוי. אלה יציעו מגוון רחב של אבנים לבחירה, ובמקרים מסוימים גם את האפשרות לבחור, כאמור, אבני מדרך בהתאמה אישית.

מומלץ בהחלט להזמין גורם מקצועי לשטח המיועד, לצורך התרשמות מהמימדים, מחלוקת השטח או מהארגון שלו. הדבר יקל מאד על התאמת אבני המדרך, ועקב כך יגדיל את הסבירות לכך שהן ישפרו את הגינה כולה במידה ניכרת.

לקריאה אודות ריצוף חוץ